Gra o Tron w przekazie medialnym rok po zakończeniu serialu

W ostatnich latach niesłychaną popularność zdobył serial „Gra o Tron” na motywach sagi George’a R. R. Martina. Wartka i trudna do przewidzenia fabuła, niespodziewane zwroty akcji, magia, sceny batalistyczne oraz wątki miłosne – wszystko to złożyło się na niepowtarzalną mieszankę, podbijającą serca milionów fanów na całym świecie. Wielu z nich nie ograniczyło się tylko do śledzenia z zapartym tchem rozwoju wydarzeń.

Bardziej zaangażowani fani decydowali się na założenie bloga, na którym mogli prowadzić niekończące się debaty z innymi pasjonatami sagi. Niejeden portal internetowy poświęcony uniwersum Westeros pojawił się w globalnej sieci. Duża popularność takich witryn pozwalała generować ogromne zyski z reklam. „Gra o Tron” stworzyła również wiele innych szans biznesowych. Świetne wyniki sprzedaży odnotowały książki na bazie których powstał serial. Różnego rodzaju gadżety, wydawnictwa, gry planszowe rozchodziły się jak ciepłe bułeczki. Setki tysięcy ludzi zapragnęło na własne oczy zobaczyć scenerie pokazane w serialu i wyruszyło na wycieczki m.in. do Chorwacji, Irlandii, Islandii czy Maroka, istotnie zwiększając przychody branży turystycznej w tych krajach. Od emisji ostatniego odcinka serialu minął już ponad rok i fala największej popularności z pewnością już przeminęła. Mimo to „Gra o Tron” pozostaje fenomenem, o którym długo jeszcze będzie się pamiętać. George R. R. Martin zapowiada wydanie długo wyczekiwanych ostatnich dwóch tomów. To zdarzenie z pewnością na nowo podsyci zainteresowanie sagą oraz serialem, a także wszystkim, co z nimi powiązane.

Popularność „Gry o Tron” będzie stopniowo stawała się coraz mniej masowa, wydarzenia z serialu oraz z życia aktorów nie będą już gościć na czołówkach popularnych portali i gazet, jednak oddani fani nie zapomną o sadze i nadal będą prowadzić niekończące się debaty na tematycznych blogach oraz grupach dyskusyjnych. Również losy serialowych aktorów to temat, który długo jeszcze będzie interesował szerokie grono odbiorców. W związku z tym „Gra o Tron” jest motywem, który nieustannie stanowi potencjalną szansę biznesową. Szansę na wygenerowanie dużego ruchu w internecie oraz dużych przychodów pochodzących z wyświetlanych reklam oraz sprzedaży.